sl1 sl2 sl3 sl4

Форма входу

Контакти Служби у справах дітей Рівненського міськвиконкому

  • Адреса: м. Рівне, вул. Поштова, 2.
  • Електронна адреса: nepovnolitni@ukr.net
  • Відділ правового та соціального захисту дітей: 63-62-92.
  • Відділ опіки та піклування: 63-41-66.

Пошук

Зараз на сайті

На сайті 11 гостей та відсутні користувачі

ПІДГОТОВКА ДО ЗНО ТА ДПА

ПРАКТИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ 

   Спочатку підготуйте місце для занять. Приберіть зі столу всі зайві речі, зручно розташуйте необхідні підручники, посібники, зошити, папір, олівці. Можна ввести в інтер’єр кімнати жовтий і фіолетовий кольори, оскільки вони підвищують інтелектуальну активність. Для цього буває достатньо якоїсь картинки в цих тонах.

 

   Складіть план занять. Плануючи кожен день підготовки, необхідно чітко визначити, що саме сьогодні вивчатимете – які розділи і теми. Почніть зі складнішого, з того розділу, який знаєте найгірше. Але якщо Вам важко «розгойдатися», можна почати з того матеріалу, який найбільше цікавий і приємний. Можливо, поступово увійдете до робочого ритму, і справа піде.

   Чергуйте заняття і відпочинок, скажімо, 40 хвилин занять,потім 10 – перерви. Можна у цей час помити посуд, полити квіти, зробити зарядку, прийняти душ. Не треба прагнути до того, аби прочитати і запам’ятати напам’ять увесь підручник. Корисно структурувати матеріал, складати схеми, причому бажано їх записувати. Плани корисні і тому, що за ними легко повторити якийсь матеріал.

   Як запам’ятовувати матеріал. Психологи встановили, що наша оперативна пам’ять при одночасному сприйнятті здатна утримати і потім відтворити в середньому лише сім об’єктів. Тому матеріал краще розбити на смислові шматки, бажано, аби їх було не більше семи. Смислові шматки матеріалу необхідно укрупнювати й узагальнювати, виражати головну думку однієї фразою. Не слід квапитися, за будь-яку ціну запам’ятовувати складний текс, не розібравшись у його внутрішніх зв’язках, не зрозумівши міркувань автора. Серед другорядного потрібно виявити найголовніше.

   Використовуйте асоціації. Метод локальної прив’язки полягає у побудові для ряду, що запам’ятовується, об’єктів іншого ряду – опорного, з добре знайомих або легких для вивчення об’єктів. Таким опорним рядом може бути послідовність кімнат у вашій квартирі, будинків на вашій вулиці тощо. Людина спочатку заучує опорний ряд, а потім використовує його елементи, аби зіставити з ними елементи завченого ряду. Отже, якщо в матеріалі мало внутрішніх зв’язків – озирніться довкола. Уявіть обстановку, в якій ви вивчали матеріал, і ви пригадаєте його, адже отримані одночасно враження запускають механізм згадування.

   Як повторювати? Перекажіть текст своїми словами, і ви легше його запам’ятаєте, аніж просто прочитавши багато разів, - адже це активна розумова праця. Загалом будь-яка аналітична робота з текстом дозволяє краще його запам’ятати. Це може бути перекомпонування матеріалу, знаходження парадоксальних формулювань для нього, залучення контрастного фону або матеріалу тощо.

   Конспектування. Виявляється, текст сильно скоротити, представивши його у вигляді схеми – «зірки», «дерева», «дужки» тощо. При цьому сприйняття та якість запам’ятовування значно покращуються через образність запису. Таким чином, вам необхідно розбити великий текст не більше ніж на 7 частин, зв’язати ці частини між собою, виділити опори (слова і думки, що стоять за ними) і завчити їх.

   Повторення. Тренуйтеся із секундоміром у руках, засікайте час виконання текстів. Готуючись до іспитів ніколи не думайте, що впораєтеся із завданням, а навпаки, подумки малюйте собі картину тріумфу.

Психологічна підготовка

ЯК ПІДГОТУВАТИСЯ ПСИХОЛОГІЧНО 

ЩО РОБИТИ КОЛИ ВТОМИЛИСЯ ОЧІ?

Виконайте дві будь-які вправи:

  • погляньте по черзі вгору-вниз, ліворуч-праворуч;
  • напишіть очима соє ім’я, по батькові, прізвище.
  • фіксуйте погляд то на віддаленому предметі, то на аркуші паперу перед собою;
  • намалюйте очима квадрат, трикутник – спочатку за годинниковою стрілкою, потім навпаки.

РЕЖИМ ДНЯ.

Поділіть день на три частини:

  • готуйтеся до іспитів 8 годин на день;
  • займайтеся спортом, гуляйте, сходіть на дискотеку, потанцюйте - 8 годин;
  • спіть не менше 8 годин, якщо хочете чи треба, влаштуйте собі тиху годину після сну.

ЯК КРАЩЕ ХАРЧУВАТИСЯ?

  Харчування має бути 3-4 разовим, калорійним і багатим на вітаміни. Споживайте волоські горіхи, молочні продукти, рибу, м’ясо, овочі, фрукти, шоколад. Ще одна порада: перед іспитами не слід наїдатися.

 ЯК УНИКНУТИ ХВИЛЮВАНЬ.

  1. Запишіть на аркуші паперу, що вас непокоїть. Покладіть його під подушку або в ящик столу на сім днів. Доти, можливо, проблема вирішиться сама собою або її вже розв’яжете ви.
  2. Якщо ви можете порадитися з батьками, зробіть це. Попросіть їх підтримати вас. Якщо ви не можете поговорити з батьками, знайдіть іншого дорослого, якому ви довіряєте, і поговоріть з ним або нею. Удвох ви, напевно, придумаєте розумний план, як впоратися з вашими хвилюваннями.
  3. Пам’ятайте: занепокоєння – це емоція, а не метод вирішення проблем.

НАПЕРЕДОДНІ ІСПИТУ…

  Багато хто вважає: для того, щоб повністю підготуватися до іспиту, не вистачає лише однієї, останньої перед ним ночі. Це неправильно, Ви вже втомилися. І не треба себе перенапружувати. Навпаки, з вечора перестаньте готуватися, прийміть душ, прогуляйтеся. Виспіться якнайкраще, аби встати відпочилим, з «бойовим» настроєм. Адже іспит – це своєрідна боротьба, в якій варто проявити себе, показати свої сили та здібності.

  У пункт складання іспиту приходьте без запізнення, краще – за півгодини до початку тестування. Опануйте свої емоції, зберіться з думками. Сміливо заходьте до аудиторії. Не сумнівайтеся, все вийде. Сядьте зручно, випряміть спину. Подумайте про те, що ви вищі за всіх, розумніші й у вас все вийде. Зосередьтесь на словах: «Я спокійний, я абсолютно спокійний». Повторіть їх без поспіху кілька разів. Думок відганяти не треба, оскільки це викличе додаткове напруження. На завершення стисніть руки в кулаки. Виконайте дихальні вправи:

  • сядьте зручно;
  • глибокий вдих через ніс (4-6 секунд);
  • затримка дихання (2-3 секунди, потім видих).

Матеріал підготувала практичний психолог ЗОШ № 8 м.Рівного

Гаврильчик Жанна Олександрівна