ПАМЯТКА БАТЬКАМ ОБДАРОВАНИХ ДІТЕЙ
- Підтримуйте здібності дитини до творчості й виявляйте співчуття до ранніх невдач. Уникайте негативної оцінки творчих спроб дитини.
- Будьте терпимі до несподіваних ідей, поважайте допитливість ідеї дитини. Намагайтесь відповідати на всі запитання, навіть якщо вони вам здаються безглуздими.
- Залишайте дитину одну і дозволяйте їй, якщо вона бажає, самій займатися своїми справами.
- Допомагайте дитині формувати її систему цінностей, не обов'язково засновану на її системі поглядів, щоб вона могла поважати себе і свої ідеї поряд з іншими ідеями та їх носіями.
- Допомагайте дитині долати розчарування і сумніви, коли вона залишається сама в процесі не зрозумілого ровесникам творчого пошуку: нехай дитина збереже свій творчий імпульс.
- Поясніть, що не на всі запитання дитини завжди можна відповісти однозначно. Для цього потрібен час, а з боку дитини - терпіння.
- Допомагайте дитині цінувати в собі творчу особистість. Однак її поведінка не має виходити за межі пристойного.
- Допомагайте дитині глибше пізнати себе. Виявляйте симпатію до її перших спроб виразити таку ідею словами і зробити зрозумілою для оточення.
Шановні батьки !
Максимально сприяйте повноцінному розвитку творчого дарування вашої дитини! Для цього дотримуйтеся таких правил взаємин з дитиною в родині:
1. Будьте поблажливими зі своєю дитиною. Варто знайти «золоту середину» в інтенсивності заохочення-покарання, захоплення-несхвалення.2. Демонструйте свою незалежність. Дитина повинна зрозуміти, що самостійність і незалежність – великий приз, що присуджується самим наполегливим, працездатним і сміливим особистостям. Бути лідером, чи просто відрізнятися від інших – це чудово!3. Не бійтеся подорожувати і змінювати обстановку. Нові враження і знайомства вчать не боятися новизни і невизначеності.4. Воля вибору вчинків і рухів. Дозвольте дітям ризикувати і заряджатися при цьому корисною порцією адреналіну.5. Забудьте слово «НІ». Максимально заохочуйте будь-яке рішення вашої дитини. Якщо їй призначено помилитися, то нехай вона дійсно це переживе й усвідомить свою помилку, виносячи з цієї ситуації певний позитивний досвід.6. Будьте оптимістом. Навчіть дитину навіть у самих неприємних подіях або явищах бачити щось гарне і корисне.7. Забезпечте вашу дитину великою кількістю матеріалів для творчості(пластиліном, папером, клеєм, фарбами, старими непотрібними речами і т.п.). Це допоможе розвинути в неї евристичне та інтуїтивне мислення.8. Створюйте дитині ситуації, що кидають їй виклик. Це буде стимулювати її мислення, навчить шукати оптимальне рішення в екстремальних ситуаціях, відстоювати свою точку зору, розумно аргументуючи її.9. Заохочуйте гіперактивність вашої дитини. Багато сильних світу цього в дитинстві були дуже активними. Навчіться не карати дитину за надлишок енергії, не гальмувати її пориви, а розумно керувати ними.10. Мрійте, фантазуйте і дійте разом із вашою дитиною. Пам’ятайте, що всі дорослі винаходи родом із дитячих фантазій. Як готувати домашні завдання(рекомендації психолога учням)1. Активно працюй на уроці: намагайся не запам’ятати новий матеріал, а зрозуміти його.2. Задавай запитання вчителю, якщо чогось не зрозумів, або з чимось не згодний, не бійся звернутися по допомогу – до вчителя, батьків, однокласників.3. Точно й детально записуй, що задано з кожного предмета4. Навчися користуватися словниками й довідниками : з’ясовуй значення незнайомих слів, знаходь потрібні факти, правила, формули, пояснення.5. Якщо матеріал, що розглядався на уроці виявився для тебе складним, повтори його цього ж дня, навіть якщо наступний урок буде через кілька днів.6. Продумай послідовність виконання завдань з окремих предметів і спробуй визначити, скільки часу тобі знадобиться для виконання кожного завдання.7. Прибери зі столу все зайве – те, що може відволікати твою увагу. Приготуй лише те, що потрібно для виконання першого завдання, потім – другого і т.д.8. Між уроками роби перерви.9. Читаючи параграф підручника, став собі запитання : про що (про кого) йдеться, чому так сталось тощо.10. Опрацьовуючи завдання з гуманітарних предметів (література, історія), намагайся уявити емоційний стан персонажів, уявляй події, що описуються.11. Шукай зв’язок кожного нового поняття з тим, що ти вже знаєш. Співвіднось нове з уже відомим тобі.12. Перевіряй себе сам.13. Якщо матеріал, який треба вивчити великий за обсягом, розбий його на окремі частини й опрацьовуй кожну частину окремо. Використовуй «метод ключових слів»14. Спробуй у підготовці усних завдань використовувати «метод 5 П», розроблений американськими психологами.
МЕТОД КЛЮЧОВИХ СЛІВ Ключові слова – найважливіші у кожному абзаці. Згадуючи ключові слова, ми одразу згадуємо весь абзац. Читаючи абзац, вибери з нього одне-два ключових слова, запиши їх. Так само опрацюй наступні абзаци. До кожного з ключових слів постав запитання, що дасть змогу зрозуміти, як це слово пов’язане з відповідним розділом тексту. Обміркуй цей взаємозв’язок. З’єднай два сусідніх ключових слова за допомогою запитань. Після поєднання кожного ключового слова з певним абзацом і з наступним ключовим словом, утвориться ланцюжок. Запиши цей ланцюжок і спробуй його вивчити. Перекажи текст, спираючись на цей ланцюжок. |
|
МЕТОД 5 П 1 П – перегляньтекст (швидко)2 П – придумай до нього запитання3 П – позначолівцем найважливіші місця4 П – перекажитекст5 П – повторнопереглянь текст |
Ми найкраще запам’ятовуємо:
- Те, чим постійно користуємося- Те, до чого нам треба буде повернутися- Те, що нам потрібно- Те, що ми можемо пов’язати з іншими нашими знаннями й уміннями- Те, що пов’язано з нашими переживаннями (і приємними, і неприємними)Матеріал підготувала практичний психолог ЗОШ № 8 м.Рівного
Гаврильчик Жанна Олександрівна