sl1 sl2 sl3 sl4

Форма входу

Контакти Служби у справах дітей Рівненського міськвиконкому

  • Адреса: м. Рівне, вул. Поштова, 2.
  • Електронна адреса: nepovnolitni@ukr.net
  • Відділ правового та соціального захисту дітей: 63-62-92.
  • Відділ опіки та піклування: 63-41-66.

Пошук

Зараз на сайті

На сайті 23 гостей та відсутні користувачі

Психологічна підтримка

Цілодобова гаряча лінія із психологічної підтримки 0800 400 378

 

Контакти  щодо психологічної підтримки

 

 Цілодобова лінія психологічної підтримки  «Між нами» Львівський міський центр соціальних служб— 0800307305. Дзвінки з будь-яких операторів — безкоштовні.

 

Цілодобова безоплатна правова допомога /Free Legal Aid. - 0 800 213 103. Консультування з правових питань.

 

  • Центр психосоціальної підтримки НаУКМА та БО «Голоси дітей». Гаряча лінія для дітей (08.00 – 22.00): 096 039 22 58; 099 198 57 95; 063 558 12 82.
  • Гаряча лінія НУО «Людина в біді» Безкоштовні психологічні консультації (24/7) 0 800 210 160.
  • Центр-Ресурс Професіонал. Системний сімейний психотерапевт. 09.00 – 20.00 тел у Польщі +4873 311 52 96. Вайбер, телеграм: (067)-718-99-66 (063)-721-04-63 (066)-219-09-73.
  • Сильне емоційне потрясіння, стрес, відчуття небезпеки можуть викликати у вашої дитини психологічну травму. Читайте нижче, як визначити, що у вашої дитини психологічна травма, та як ви можете їй допомогти. Якщо дитині потрібна допомога спеціаліста - можна звертатися на дитячу гарячу лінію нашого партнера Ла Страда-Україна/La Strada-Ukraine, яка працює в онлайн режимі. Щоб отримати консультацію пишіть:

 

Фейсбук - https://www.facebook.com/childhotline.ukraine/

 

Інста - https://www.instagram.com/childhotline_ua

 

Telegram - @CHL116111

 

 

 

Безкоштовна інтернет-платформа психологічної допомоги "Розкажи мені". Для отримання допомоги потрібно коротко описати свій запит і надіслати заявку за цим посиланням (  https://tellme.com.ua)

 

Модератори платформи підберуть спеціаліста, і він якнайшвидше зв'яжеться з вами. Консультації проводяться безкоштовно у режимі онлайн.

 

Крім того, команда Інституту когнітивного моделювання зі співпраці з кафедрою медичної психології, психосоматичної медицини та психотерапії Національного медичного університету імені Богомольця та спеціалістами проекту "Друг" розробила бот першої психологічної допомоги. Він стане в нагоді в перші години після травматичної події - з ним можна ознайомитися, перейшовши за посиланням ( https://t.me/friend_first_aid_bot)

 

 

​​Як зберегти психологічне здоров'я під час евакуації

На додачу до всіх жахів і випробувань, через які проходить зараз кожен українець, у біженців є ще два додаткових:

  •  перебування годинами, а інколи й днями, у замкненому приміщенні (поїзд, автобус, авто) в одному положенні
  • необхідність постійно приймати доленосні рішення (поїхати чи залишитися, куди саме їхати, яким маршрутом тощо).
  •  Все це змушує тіло і психіку працювати у режимі надможливостей. А сильний тривалий стрес може призвести до заціпеніння. У цьому стані погляд стає «скляним», людина наче заморожується й відключається від реальності. Вивести людину з цього стану дуже важко.

Щоб не доводити ситуацію до такого стану варто:

  •  Місія мами: зберегти генофонд нації. Якщо там, де ви знаходитесь, стає небезпечно, ваша задача № 1 — вивезти дитину. Діти, які стають свідками насилля, бачать вибухи, кров, смерть, зазнають травми, яка впливатиме на все їхнє подальше життя. Війна закінчиться — і комусь треба буде будувати нову Україну. Вивезти дитину в безпечне місце — це прояв патріотизму.
  •  Улюблену іграшку — з собою. Ця іграшка стане «супергероєм» і підтримуватиме дитину.
  • Дитині: чіткі інструкції. Спокій мами — запорука спокою дитини. Розмовляйте спокійно, не надто голосно. Давайте чіткі прості інструкції: «Зараз ми сідаємо в автобус. У нас є вода та бутерброди. Ми будемо їхати багато годин. Я з тобою».
  • Лишайтесь у контакті з тілом. Коли ми багато годин знаходимося в одному положенні, ризик впасти в заціпеніння зростає. Тому повертайтеся у тіло. Якщо є можливість, пострибайте на місці, зробіть кілька присідань. Якщо можливості немає, розітріть вуха, обличчя, розімніть по черзі кожен палець, легенько пощипайте або простукайте усе тіло. Робіть так щогодини.
  •  Що я зараз відчуваю? Ставте собі час від часу це питання і прислухайтеся до тіла. Вам холодно? Млосно? Ви хочете пити? Це допомагає лишатися в контакті з реальністю.
  •  Дихайте. У стані стресу дихання стає поверхневим та переривчастим. Робіть дихальні вправи: на 6 рахунків вдих — 3-6 рахунків затримка — 6-10 рахунків видих. Глибоке дихання дає мозку команду: я в порядку.
  •  Пийте воду. В режимі крапельного поливу: часто і маленькими ковточками. Від стресу може пересихати в роті. Якщо води мало — наберіть один ковток у рот і тримайте. Важливо підтримувати слизові оболонки зволоженими — на рівні нервової системи це ще один сигнал про те, що все добре.
  •  Спіть за будь-якої можливості. Немає можливості — посидьте кілька хвилин із заплющеними очима, при цьому треба усвідомлено розслабити м'язи обличчя й тіла.
  •  Відпочивайте у проміжних пунктах. За першої нагоди прийміть душ, вимийте голову, переодягніться в чисте, поїжте гарячого, відпочиньте. І лише потім приймайте рішення, що робити далі.
  • Зберігайте інформаційну чистоту. Тримайте руку на пульсі й підтримуйте зв'язок з рідними. Та не сидіть 24/7 у потоці новин, не дивіться нон-стоп фото та відео воєнних дій — це виснажує.
  •  Проявляйте людяність. Війна — тест на емпатію для кожного з нас. Озирніться довкола, можливо, комусь поряд ще гірше, ніж вам. Діліться — добро обов'язково повернеться до вас сторицею.

Психологиня з 20-річним досвідом Леся Ковальчук, яка разом з дітьми евакуювалася з Києва до Європи

 

ЯК ПОЯСНИТИ ДИТИНІ ЗНАЧЕННЯ СИРЕНИ

Уяви, що в лісі, де живе родина вовків , один з них найсильнішій вовк. Він відходить від своєї домівки для того, щоб першим побачити небезпеку  для всіх інших мешканців. Коли він бачить небезпеку, то починає досить голосно вити, щоб всіх попередити про загрозу і щоб всі встигли сховатись від небезпеки.

Так і зараз! Наші воїни дивляться в небо і коли бачать небезпеку - повідомляють нас, щоб ми теж могли сховатись. Тож, сирена - це не страшно, а важливо та корисно!

Тому давай не будемо її лякатися! А подякуємо, що вона нас попереджає!

Намалюйте  з дитиною цю метафору, щоб зняти переляк від сирен, які зараз лунають по всій нашій країні.

 

ТЕРАПІЯ ОБІЙМАМИ

Сьогодні нам необхідні такі миті, коли ми можемо вийти з режиму постійного стресу і просто розслабитися, знаючи, що ми важливі комусь, і хтось важливий нам.

  •  Саме обійми створюють відчуття безпеки та спокою, закріплюють довіру між людьми, спонукають до емпатії та розуміння. Вчать нас дарувати та приймати.
  • Обійми сприяють зниженню рівня гормону стресу - кортизолу, підвищують рівень гормону окситоцину, який позбавляє від відчуття самотності та гніву. А ще обійми піднімають рівень гормону серотоніну, що поліпшує настрій та створює відчуття щастя.
  • Фізичний контакт — тримання за руки та обійми – знижують кров'яний тиск та заспокоюють серцебиття, розслабляють м'язи та знімають напругу.
  • Обійми полегшують біль внаслідок вивільнення ендорфінів, які блокують больові шляхи. Також завдяки покращенню кровообігу, який видаляє больові пептиди.
  • Обійми підвищують самооцінку. Коли нас обіймають, ми знаємо, що нас цінують і люблять, що ми - особливі. Між тактильними відчуттями та відчуттям значущості існує зв'язок, який починається ще в нашому дитинстві, коли саме дотики були одними з найважливіших засобів спілкування з навколишнім світом.
  • Обійми зменшують тривожність.

Люди, схильні відчувати страх за своє життя, змогли знайти певне почуття безпеки завдяки міжособистісному дотику, включаючи обійми.

 Навіть, обійми з м'якою іграшкою допомагають зменшити страх. Ізраїльські психотерапевти у своїй роботі використовують іграшку "хібукі".

‼️ Важливо! У ході останніх подій в Україні, обіймати людину/дитину можна тільки з її згоди.

Тривалість обіймів, в середньому, 20 секунд.

 Обіймати можна не тільки людей. Схожі відчуття простежуються, обіймаючи домашніх тварин.

“Для виживання людині потрібно, щоб її обіймали 4 рази на день, 8 разів – для підтримки, і 12 разів – для особистого росту і розвитку.” – Вірджинія Сатир.

 

ТЕРАПІЯ МАЛЮВАННЯМ

Кожен малюнок має індивідуальний та неповторний характер. Коли ми щось створюємо, ми не просто отримуємо задоволення від процесу, а й сам процес для нас є цілющим.

  •  В процесі малювання на символічному рівні можна:

- виразити внутрішній емоційний стан;
- поділитися своїми переживаннями;
- звільнитися від почуттів та проблем;
- заспокоїтися та
віднайти психологічну рівновагу;
- наповнитися ресурсом.

  •  Можна самостійно влаштовувати сеанс арт-терапії у домашніх умовах. Навіть, якщо таке заняття й не буде однаково ефективне, як те, що проводять професійні психологи, воно, все одно, принесе користь.

‼️ При такій терапії головне – не думати, а дати волю тілу та рукам, повністю розслабитися і малювати.
Ніяких заборон та обмежень.
Просто творчість…

 

АРТ-ТЕХНІКИ
від Вікторії Назаревич

"У ситуації невизначеності, емоційного та інформаційного вигорання, тотальній небезпеці та близькості до смерті, нам важко концентруватися на майбутньому, логічно й вільно програмувати та уявляти. Тому зараз головним помічником є природа.
Природа - ресурс безмежної сили та відновлення."

МАЛЮЄМО

- Дерева, які ми посадимо.
- Будинки, які побудуємо.
- Мости, які відновимо.
- Квіти, які розквітнуть на моїй землі.
- Сонечко перемоги України.
- Птахи, що літатимуть у вільному небі.
- Плодючі лани України.
- Веселкові ранки моєї України.

- Креативні веселки:
- квіткові,
- візерункові,
- солодкі
- великодні,
- веселки захисту,
- веселки внутрішньої сили,
- веселки, яких не існує,
- веселки гумору,
- веселки зі слів.

Втомився - малюй квіти.

Злий - малюй лінії.

Болить - ліпи.

Нудно - заповнюй аркуш паперу різними кольорами.

Сумно - малюй веселку.

Страшно - плети макраме, або роби аплікації з тканини.

Відчуваєш тривогу - зроби ляльку-мотанку.

При обуренні - рви папір на дрібні шматочки.

Відчуваєш занепокоєння - складай оригамі.

Хочеш розслабитися - малюй візерунки.

Важливо згадати - малюй лабіринти.

Відчуваєш невдоволення - зроби копію картини.

Відчуваєш відчай - малюй дороги.

Треба щось зрозуміти - намалюй мандалу.

Потрібно відновити сили - малюй краєвиди.

Хочеш зрозуміти свої почуття - малюй автопортрет.

Важливо запам'ятати стан - малюй колірні плями.

Якщо треба систематизувати думки - малюй соти чи квадрати.

Хочеш розібратися в собі та у своїх бажаннях - зроби колаж.

Важливо сконцентруватися на думках - малюй крапками.

Для пошуку оптимального виходу із ситуації - малюй хвилі та кола.

Відчуваєш, що "застряг" і треба рухатися далі - малюй спіралі.

Хочеш сконцентруватися на цілі - малюй сітки та мішені.

Як боротися зі стресом під час війни

Як боротися зі стресом під час війни

  

Ми готові - Про дітей Детальніше 

Поради психолога Детальніше

 

 Поради Вікторії Назаревич

1. Коли збираєте дитину в сховище, поясніть, що кожен герой казок  проходить випробовування на сміливість та можливість витримати щось неприемне. Пригадате казки, які читалі дитині та визначіть, які там були випробовування. Це допоможе дитині зрозуміти не унікальність ситуації, допоможе запустити механізми адаптації.

2. Звісно, у сховищах холодно або жарко, тісно, темно і лячно. Але в нас є уява! Пограйте з дитиною в гру «А зараз вигадаємо щось кольрове, щось дивне, щось з вухами, та інше».

Так ми зможемо зменьшити вплив депривації від замкнутого простору.

3. Коли лунают вибухи та постріли, але Ви захищені, можно з дитиною уявляти великі крила Янголів, що боронять наших солдат, та допомогають їм нас захищати.

4. Малюнки захисникам. Коли у дитини виникають питання, що ми можемо зробити в допомогу, - малюйте з малечею малюнки підтримки та сміло викладайте їх у соціальні мережі. Так дитина побачить і відчує, що вона теж робить щось важливе.

5. Фізичні ігри, дихальні вправи, навчання за планом, вивчення іноземної мови теж допоможуть стабілізувати організму психічну систему після дезорганізацїі війсковим станом.

Наш світ сплюндрували!

Наш Мир вкрали!

Наш спокій руйнують!

Наш добробут руйнують!

Але не можливо зруйнувати нашої Душі!

Тож, не дамо зруйнувати Душі наших дітей війною, процюймо психологи!

 

Центр протидії дезінформації при РНБО України підготував кілька порад, яким чином впоратись зі станом стресу

 Психологи відзначають, що після 96 годин стресових умов починає накопичуватися втома нервової системи та частин мозку, що відповідають за реакції.  Може відчуватися легкий ступор, гальмує швидкість мислення. 

 

Отже, щоб впоратись з цим станом рекомендуємо:

  1. пийте більше води - часто і маленькими ковтками, обмежуйте вживання кави, енергетиків, міцного чаю
  2. навіть якщо немає апетиту, вживайте легкий бульйон, сухофрукти чи вівсянку
  3. робіть періодично легку «руханку»: плавно покрутіть головою, зробіть легкі розтягуючі та дихальні вправи, самомасаж
  4. періодично переводьте погляд в різні сторони, закривайте долонями очі на кілька секунд
  5. робіть щось руками для дрібної моторики, допоможе  рукоділля чи перебирання круп 
  6. грайте з дітьми та тваринами, гладьте їх, обіймайтеся!

 Разом переможемо!

 

Дорогі батьки!
Щоб трохи зняти напругу дітей та відволікти їх, ви можете скористатися цими чудовими ресурсами:

365 казок на ніч (сучасні аудіоказки для дітей)
https://www.youtube.com/playlist?list=PLn2E1hd_mGr7q_YD54a1RBjMDBpzj4eau

Казочки та цікаві історії для дітей (класичні та сучасні казки, начитка)
https://www.youtube.com/channel/UCok9X9ZeNg1EXaHVuP6iE-Q

Дитячі книжки в електронному форматі від видавництва “Ранок” (три папки для віку 3+, 6+, 9+)
https://drive.google.com/drive/folders/1z7NN25HdiR9LVySXtO2WyxtQ4jPuptcH?usp=sharing

Українські народні та авторські казки (тексти)
https://kazky.org.ua/zbirky/knihovna

Оповідання для 9+ “Окуляри і кролик-гном” (електронна книжка)
https://chtyvo.org.ua/authors/Kupriian_Olha/Okuliary_i_krolyk-hnom/

Не забуваймо про сайт “Нова українська школа”, де є пізнавальні онлайн-зустрічі, вправи для подолання паніки, поради психологів, ігри та подкасти
https://nus.org.ua/

Радіовистави за творами шкільної програми
https://nus.org.ua/news/radiovystavy-za-tvoramy-shkilnoyi-programy-mozhna-sluhaty-yak-podkasty/

7 радіовистав за творами шкільної програми зарубіжної літератури
https://nus.org.ua/articles/7-radiovystav-za-tvoramy-shkilnoyi-programy-zarubizhnoyi-literatury/

Казки для дошкільнят та молодшого шкільного віку (чудова начитка каналу "Тося читає")
https://www.youtube.com/channel/UCr5qRgLb_CbO1A5QHKLHS5g/videos

Онлайн-гра, яка блокує сайти ворога
https://ain.ua/2022/02/28/grayesh-v-onlajn-gru-blokuyesh-sajty-voroga-prostyj-sposib-dopomogty-ukrayini-prosto-zaraz/?fbclid=IwAR2wIIPX9eksoNnCUVAHY8awrHCepDDO7kdpRAkf4iQGTzF0evRyJxMLUcM

Психологічна допомога для дітей
https://www.youtube.com/playlist?list=PLFVSJgZgf7h8rXg9TTyevxZkdfxAQXodS

 

Дії учасників освітнього процесу в разі надзвичайних ситуацій

 

Шановні батьки. Малюймо з дітьми малюнки для відновлення рівноваги. Приблизна тематика:

1. Дерева які ми посадимо

2. Будинки які побудуємо

3. Мости які відновимо

4. Квіти які розквітнуть на моїй землі

5. Птахи що літатимуть на вільному небі

6. Сонечко перемоги України

7. Веселкові  ранки моєї України

8. Шлях Миру (можно просто кольорами)

9. Сади які розквітнуть  в Україні

10. Плодючі лани України

11. Міцні ліса України

 

Не забувайте, що малюнки можна передавати волонтерам, для підсилення, зміцнення духу наших воїнів.

 

ПСИХОЛОГІЧНА ДОПОМОГА ДІТЯМ ПІД-ЧАС ВОЄННИХ ДІЙ ЗАСОБАМИ АРТТЕРАПІЇ

Що можна запропонувати дітям для стабілізації внутрішнього стану:

1. Розмальовувати розмальовки з різними геометричними фігурами - допомагає "структурувати" емоційний стан дитини, сприяє полегшенню психосоматичних проявів, відновитися після панічної атаки.

Також можна робити аплікації з попередньо вирізаних геометричних фігур.

2. Робити аплікації з ниток для в'язання ( вік дитини- від 3х років). Дитині пропонується зробити їжачка безпеки, квіточку для мами і т.д. з кольорових ниток довжиною 10-15 см. Також можна робити аплікації з ниток на вільну тему.

3. Ліпити з пластиліну (для подолання агресивних станів). Виліпити пластилінову кульку і сплющити її, зім яти, вибити агресію.

4. Робити ляльки-мотанки, невеличкі підвісні іграшки з ґудзиків та намистин, щоб дитина могла в разі потреби з ними контактувати.

5. Робити маленькі листівки, які вміщуються в долоньку дитини, на зразок: «Ми молодці, мамо», " Я - молодець!" І дитина може носити цю листівку як талісман у кулачку.

6. Підліткам подолати та відреагувати агресивні стани допоможуть "ланцюжкові бомбочки"- нитки зв язуються у вузлики та зкручуються у бомбочки-клубочки.

7. Методика "Каракулі" проводиться з використанням воскової крейди чи будь яких інших засобів малювання, але без пошуку образів.

8. Якщо дозволяє ситуація, можна "вибивати" напругу м ячем, що дозволяє вивільнити емоції, в тому числі, негативні). Особливо, якщо дитина знаходиться у замкненому просторі і не має змоги побігати, фізично розвантажитися.

 

   

 

 

Психологічна турбота про дітей під час військових дій

Психологічна турбота про дітей під час військових дій

Вивчена безпорадність: як запобігти формуванню

 Я не можу, не вмію, не знаю, не впораюсь. Так іноді розмірковують і діти, і дорослі. Але коли така життєва позиція спостерігається у сформованої особистості людини, це — вивчена безпорадність і вона буває наслідком виховання.

 Автор цієї теорії американський психолог Селігман вважав, що формування  “вивченої безпорадності” у дітей закінчується близько 8-ми років, а далі може лишитись на все життя.

‼️Під час надзвичайних ситуацій усім батькам хочеться якомога швидше зробити все за дитину: зібрати речі, одягнути, зав'язати шнурівки і правильно, на кону наші життя.

 Але не забувайте в безпечний час, який з’являється у вас з дитиною, навчати свою дитину.

 Невдачі неминучі.  І успіх вирішення цих невдач залежатиме від того, як ви її підготуєте до цього. Тут вам стане у пригоді правило чотирьох кроків:

1. Спершу я показую як.

2. Далі ми робимо разом.

3. Ти робиш сам, а я поруч.

4. В тебе виходить самостійно.

 

5 порад

1️.Не давайте відчути дитині себе непотрібною, зайвою. Коли в дитини щось не виходить, не робіть задачу за неї, а робіть - разом. Частіше обіймайте при цьому і говоріть про її успіхи.

 2️. Коли є необхідність швидко зібратися і піти в укриття, запропонуйте дитині пограти в гру. Одягнутися, хто швидше. Знайти якомога швидше вказані речі. Пам'ятайте, що для дошкільняти провідною діяльністю є гра, і так дитина швидше засвоює правила.

 

 3️.За можливості навчайте дитину правил самообслуговування, будьте витриманими. Самостійно одягатися та взуватися. Це може стати у пригоді, коли потрібно швидко зібратися та піти в укриття, адже кілька хвилин можуть врятувати життя.

 

 4️.Відволікайте дитину малюванням, грою, навчанням та хваліть результат. Читайте та слухайте казки, запам'ятовуйте віршики, вчіться рахувати, грайте в пальчикові ігри та з домашніми тваринами. Повторюйте: в тебе все гарно виходить, ти все зможеш!

5. Проговорюйте з дитиною важливу інформацію. Подбайте про те, щоб дитина знала своє повне ім'я та прізвище, імена батьків, домашню адресу. Навчіть її викликати швидку допомогу, рятувальників та поліцію.

 Рефлекторне бажання допомогти своїй кровиночці вкладе в кожного батька та матір на несвідомому рівні. Батькам досить складно справитись з імпульсом допомоги та порятунку дитини. Коли ви реально оцінюєте обставини та розумієте, що ситуація зараз дозволяє справлятись самостійно — вдихаємо і видихаємо та пригадуємо попередні пункти.

 

Рукавичка: як ужитися з великою кількістю людей в одному домі?

 

У цей мінливий час суцільної невизначеності для фізичного порятунку та збереження хоч якогось душевного спокою ми інтуїтивно шукаємо контакту з рідними, друзями, знайомими або навіть незнайомими людьми.

 

У гурті ми почуваємося більш захищеними, незважаючи на всі складнощі, з якими природньо зіштовхуємося, коли на обмеженому просторі перебуває велика кількість людей. Саме тому родичі та знайомі з’їжджаються разом. Також разом вимушені перебувати і люди, які покинули свої домівки через загрозу життю.

  Є п’ять важливих правил, які роблять життя комфортним у будинку-рукавичці.

 1️. Турбота. Намагайтеся полегшити життя інших людей. Турбота про інших, думки про інших — про дітей, літніх людей, слабших — забирають зайву тривогу, роздратування, роблять нас більш організованими та дієвими. Коли кожен намагається зробити щось для тих, хто поряд, — це унеможливлює конфлікти та непорозуміння.

 

2️. Режим життя. Намагайтеся розробити режим, який би влаштовував кожного. Добре, коли всі живуть за спільним узгодженим розкладом в унісон одне з одним.

 3️. Особистий простір. Важливо, щоб кожен мешканець мав свій власний, хоч і невеликий, особистий простір: окрему кімнату, окреме ліжко, окремий куточок. Це місце, де за необхідності можна побути на умовній самоті, коли є відчуття «не чую, не бачу, не розмовляю». У цей момент людину треба залишити в спокої.

 4️. Робити те, що вмієш найкраще. Коли кожен пропонує співмешканцям свої послуги, вміння й здібності, робить те, в чому він найкращий. Хтось готує їсти, хтось робить необхідні закупівлі, хтось прибирає, хтось доглядає і розважає дітей.

 5️. Пробачаємо одне одному недоліки. Всі ми недосконалі, в кожного є недоліки. Пробачаємо їх, дивимося на них крізь пальці, не помічаємо, не критикуємо. Не чуємо і не бачимо слабкостей та негативних рис. Натомість помічаємо все хороше, що є в  людей поряд, підкреслюємо це хороше і хвалимо одне одного.

 

Щоб підтримати дітей під час військових дій та надати їм швидку психологічну допомогу, МОН та психолог Світлана Ройз підготували серію відео.

Вони доступні за посиланнями

Сайт МОН: https://mon.gov.ua/ua/psihologichna-turbota-vid-svitlani-rojz

YouTube МОН: https://youtube.com/playlist?list=PLFVSJgZgf7h8rXg9TTyevxZkdfxAQXodS

 

Казка "Герої теж плачуть"

Що робити, коли лунає сирена

 

ПОРАДИ ВІД ЗАХИСНИКА УКРАЇНИ: МОН РОЗРОБИЛО ІНФОРМАЦІЙНИЙ КОМІКС ДЛЯ ДІТЕЙ У ВОЄННИЙ СТАН

 

Стоп вигоранню

Стоп вигоранню

    

Криза підліткового віку може виявлятися в апатії, дратівливості і навіть агресії, але, попри всі труднощі етапу, важливо показати дитині, що ви її любите і завжди готові підтримати.

Налагодити діалог допоможуть ці поради:

  • Заохочуйте підлітків ділитися власними почуттями. Для цього запитуйте дитину, як пройшов її день й відзначайте навіть невеликі досягнення дитини.
  • Працюйте над вирішенням конфліктів разом. Для цього почуйте думку підлітка, проаналізуйте її, а вже потім поділіться своїм баченням та ідеями вирішення. Також, коли ви відчуваєте злість, намагайтеся зробити паузу в діалозі.
  • Подбайте про себе. Вчасно звертайтеся по потрібну допомогу — й до членів родини, й до фахівців. Також виділяйте час для себе й робіть те, що розслаблює вас та допомагає подолати стрес. У спокійному стані ви зможете дати дитині набагато більше якісної підтримки та покажете, що піклуватися про себе — важливо.

 

Більше порад — за посиланням: https://uni.cf/3yhXWt6